collage.jpg

Välkommen till Broängskyrkans församling

Vår församling finns i Kristinehamn och är ansluten till Equmeniakyrkan. Vi är en kyrka för hela livet, för tro och för sökande. Vi tror att alla människor lever sedda och älskade av Gud. Tron lär oss att vi människor inte lever för oss själva utan att vi både i medgång och motgång under livet kan få lära känna Gud, som bär oss livet igenom. Detta vill vi dela med oss av och erbjuda en gemenskap där vi tillsammans kan uppleva detta.

Välkommen till Alphakurs i Broängskyrkan

Tisdagar kl. 18.30 – 20.45 med start 10 september!
Anmäl dig till ingela.ohman@broangskyrkan.se

Vad är alpha?
Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring livet och dess mening. Det är en plats där människor kan komma och koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar.

Vem är alpha till för?
Alphakursen är till för alla, speciellt anpassad för människor som inte är vana kyrkobesökare.

Hur ser en alphakväll ut?
Vanligtvis består en Alphakurs av tre delar. Varje träff inleds med en måltid (t.ex. soppa)
Därefter ser vi på en film och får en kort sammanfattning av kvällens tema, utifrån livets frågor och kristendomens svar. Slutligen är det dags för samtal i smågrupper, där varje deltagare kan ställa frågor och bidra med sina åsikter.

Tid och kostnad?
Vi möts 10 tisdagkvällar + en helg. Kostnaden är subventionerad till 500 kr.

Välkommen!

ti 22/10 11:00 Bön i Andaktsrummet